Dzisiaj będzie o strategii firmy Danon, a dokładniej - jej "potrójnej strategii". Zanim do tego przejdziemy kilka słów wstępu odnośnie samej marki. Narodziła się w Barcelonie w roku 1919, gdzie Isaac Carasso zaczął produkcję fermentowanych produktów mlecznych, a nazwa zaczerpnięta została od imienia jego syna, Daniela. Gdzie sprzedawano pierwsze jogurty pod tą nazwą? W hiszpańskich aptekach... ;) Na polskim rynku produkty pojawiły się po raz pierwszy w roku 1990.
Wróćmy teraz do wyżej wspomnianej potrójnej strategii firmy. Na czym ona polega? Otóż głównym założeniem jest, że każdy projekt powinien przynosić korzyści zarówno społeczeństwu, pracownikom jak i firmie.
Firma obrała sobie za cel walkę z niedożywieniem dzieci. Dzięki temu powstał program podziel się posiłkiem, który wpisuje się w filozofię potrójnej strategii:
1. Buduje świadomość problemu społecznego i podejmuje walkę w celu jego zniwelowania.
2. Daje możliwość społecznego zaangażowania pracownikom.
3. Ociepla wizerunek marki i zwiększa zaufanie konsumentów.
Jakie są podstawowe wartości Danone'a? (wg. http://www.danone.pl)
1. HUMANIZM
"Naszym decyzjom zawsze przyświeca troska o człowieka, niezależnie od tego, czy jest on konsumentem, pracownikiem czy obywatelem"
Dzielenie się Stawiamy przede wszystkim na działanie, ale także na problemy społeczne i ochronę środowiska.
OdpowiedzialnośćTo troska o pracowników i produkty, problemy społeczne i ochronę środowiska.
Poszanowanie drugiego człowiekaRespektując różnice kulturowe, szanujemy partnerów związkowych, handlowych. Dbamy również o rozwój współpracowników.
2. OTWARTOŚĆ
"Różnorodność jest źródłem bogactwa i zmian, nieustanną szansą"
CiekawośćPatrzymy w przyszłość, słuchamy innych, odrzucamy uprzedzenia.
ZaradnośćJesteśmy elastyczni, energetyczni i przygotowani na szybką reakcję.
ProstotaNajważniejsza jest dla nas prosta praktyka przekładana nad teorię.
3. BLISKOŚĆ
"Umiejętność bycia blisko wszystkich na świecie: współpracowników, konsumentów i klientów, akcjonariuszy i społeczności, uczestniczenie w ich życiu codziennym".
Zewnętrzna i wewnętrznaOsiągnęliśmy umiejętność bycia blisko wszystkich na świecie: współpracowników, konsumentów, klientów, dostawców, akcjonariuszy i społeczności, uczestnicząc w ich życiu codziennym.
4. ENTUZJAZM
"Nie ma dla nas granic, a przeszkody są po to, by je pokonywać"
OdwagaZrywamy z biurokracją, aby przecierać nowe szlaki i przezwyciężać niepowodzenia.
PasjaPosiadamy unikalną zdolność inspirowania i przekonywania innych.
Apetyt na wyzwaniaChcemy być najlepsi – dlatego stawiamy na nieustający rozwój.
0 komentarze:
Prześlij komentarz