czwartek, 24 października 2013



Dzisiaj będzie o strategii firmy Danon, a dokładniej - jej "potrójnej strategii". Zanim do tego przejdziemy kilka słów wstępu odnośnie samej marki. Narodziła się w Barcelonie w roku 1919, gdzie Isaac Carasso zaczął produkcję fermentowanych produktów mlecznych, a nazwa zaczerpnięta została od imienia jego syna, Daniela. Gdzie sprzedawano pierwsze jogurty pod tą nazwą? W hiszpańskich aptekach... ;) Na polskim rynku produkty pojawiły się po raz pierwszy w roku 1990.

Wróćmy teraz do wyżej wspomnianej potrójnej strategii firmy. Na czym ona polega? Otóż głównym założeniem jest, że każdy projekt powinien przynosić korzyści zarówno społeczeństwu, pracownikom jak i firmie. 


Firma obrała sobie za cel walkę z niedożywieniem dzieci. Dzięki temu powstał program podziel się posiłkiem, który wpisuje się w filozofię potrójnej strategii:

1. Buduje świadomość problemu społecznego i podejmuje walkę w celu jego zniwelowania. 
2. Daje możliwość społecznego zaangażowania pracownikom. 
3. Ociepla wizerunek marki i zwiększa zaufanie konsumentów. 

Jakie są podstawowe wartości Danone'a? (wg. http://www.danone.pl)

1. HUMANIZM

"Naszym decyzjom zawsze przyświeca troska o człowieka, niezależnie od tego, czy jest on konsumentem, pracownikiem czy obywatelem"

Dzielenie się Stawiamy przede wszystkim na działanie, ale także na problemy społeczne i ochronę środowiska.

OdpowiedzialnośćTo troska o pracowników i produkty, problemy społeczne i ochronę środowiska.

Poszanowanie drugiego człowiekaRespektując różnice kulturowe, szanujemy partnerów związkowych, handlowych. Dbamy również o rozwój współpracowników.

2. OTWARTOŚĆ

"Różnorodność jest źródłem bogactwa i zmian, nieustanną szansą"

CiekawośćPatrzymy w przyszłość, słuchamy innych, odrzucamy uprzedzenia.

ZaradnośćJesteśmy elastyczni, energetyczni i przygotowani na szybką reakcję.

ProstotaNajważniejsza jest dla nas prosta praktyka przekładana nad teorię.

3. BLISKOŚĆ

"Umiejętność bycia blisko wszystkich na świecie: współpracowników, konsumentów i klientów, akcjonariuszy i społeczności, uczestniczenie w ich życiu codziennym".

Zewnętrzna i wewnętrznaOsiągnęliśmy umiejętność bycia blisko wszystkich na świecie: współpracowników, konsumentów, klientów, dostawców, akcjonariuszy i społeczności, uczestnicząc w ich życiu codziennym.

4. ENTUZJAZM

"Nie ma dla nas granic, a przeszkody są po to, by je pokonywać"

OdwagaZrywamy z biurokracją, aby przecierać nowe szlaki i przezwyciężać niepowodzenia.

PasjaPosiadamy unikalną zdolność inspirowania i przekonywania innych.

Apetyt na wyzwaniaChcemy być najlepsi – dlatego stawiamy na nieustający rozwój.



0 komentarze:

Prześlij komentarz