wtorek, 5 listopada 2013


Dzisiaj będzie o DUREXie, ale zanim przejdziemy do sedna sprawy, spójrzmy na niego nieco inaczej niż zazwyczaj... ;)

Durex jest jedną z marek tworzoną przez międzynarodową firmę Reckitt Benckiser. Założona została w 1814 roku w Wielkiej Brytanii, a dziś wypuszcza na rynek detergenty, środki czystości, higieny i leki bez recepty znane nam wszystkim. Należą do nich:


-Air Wick 
-Finish
-Vanish
-Veet
-Cillit Bang 
-Calgon
-Harpic
-Woolite Perła 
-Bryza
-Strepsils
-Nurofen 
-Gaviscon
-Dettol
-Scholl
oraz bohater tytułowy dzisiejszego postu:
-Durex


Ich 3-minutowa historia i wizja zawarta jest w tym filmie.

Na stronie głównej firmy zamieszczony jest bardzo obrazowy i przemawiający do wyobraźni opis produktów. Zachęcam do zapoznania się z takim pomysłem ich przedstawienia. 

Logo stanowi różowy latawiec który ma symbolizować niezawodność i wyrazistość Marek Kluczowych. (14 marek RB plasuje się w czołówce w ramach swoich kategorii)
Zanim przejdę do sedna sprawy myślę, że warto też wspomnieć o samej polityce zatrudnienia w RB.

Osoby związane z firmą - od praktykantów, przez managerów, po dyrektora generalnego prowadzą bloga pod adresem: http://www.myrbopportunity.com/, gdzie zamieszczają posty na temat ich pracy i prowadzonych projektów, a pracownicy wyższego szczebla często zmieniają kraje w których piastują swoje stanowisko. Dzięki temu mają możliwość patrzenia na rynek przez pryzmat międzynarodowy. 

Dzisiaj jednak chciałabym się skupić na nietypowym sposobie promocji marki Durex.

Otóż: Jeszcze przed wakacjami ogłoszono konkurs na parę, która będzie pełniła funkcję... kochanków. ;) Firma ufundowała im pobyt w Wenecji, gdzie zdobywali wiedzę z zakresu związków, relacji i seksu. W ciągu czterech tygodni mieli przetestować erotyczne scenariusze Durexa, a całą akcję i doznania partenrów mierzyły monitory cardio. Do konkursu napłynęło ponad 6 tysięcy zgłoszeń, podobno Polska pobiła w tym roku rekord w tej kategorii. ;)

Kojarzycie tradycyjne reklamy tych prezerwatyw?

Np.

1. Prześmieszne jak dla mnie Poleć na Durex?


2. Nie do końca mnie przekonujące poniższe dziwactwo?:


3. Przygłupie jak dla mnie romansidło?


4. Lub ostatnie, całkiem dobrze wymyślone:


Która z form promocji jest Waszym zdaniem bardziej przemawiająca i skuteczna?

0 komentarze:

Prześlij komentarz