wtorek, 19 listopada 2013


Czy jest ktoś, kto nie zna zabawek LEGO? Dzisiaj przeanalizujemy sobie przykład tej idealnie stworzonej duńskiej marki.


Zacznijmy od samej nazwy. Pochodzi ona od połączenia dwóch duńskich słów "leg godt", co znaczy "baw się dobrze" - w samej nazwie mamy już zawartą filozofię firmy. Lego jest firmą rodzinną, została założona przez Olego Kirka Christiansena, następnie należała do jego syna Godfreda, aktualnie zarządza nią wnuk Olego - Kjeld.

Początki jej istnienia sięgają roku 1932 - w założeniu miała produkować drewniane zabawki dla dzieci w małym warsztacie stolarskim, a stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych światowych marek i trzecim co do wielkości producentem zabawek na świecie.

W Danii funkcjonuje nawet Legoland - park rozrywki z miniaturowymi autentycznych budowli, które zbudowane są oczywiście z...

klocków lego!

Z okazji 80-lecia firmy została wykonana bardzo interesująca animacja, która dokładnie obrazuje przebieg powstania i rozwoju firmy:



Jaka jest misja, wizja i cele strategiczne firmy? (Dane wg. www.lego.com)

Misja:

„Inspirować jutrzejszych budowniczych i wspomagać ich rozwój”

Naszym nadrzędnym celem jest inspirowanie dzieci i stwarzanie im warunków do twórczego myślenia, systematycznego rozumowania i kształtowania własnej przyszłości poprzez realizację potencjału, aby mogły doświadczyć niezliczonych możliwości ludzkiego świata.

Wizja:

„Wynaleźć przyszłość zabawy”

Chcemy być pionierami w tworzeniu nowych zabaw, materiałów do zabawy i modeli biznesowych zabawy, wykorzystując przy tym możliwości, jakie daje globalizacja i cyfryzacja. Nie chodzi tylko o produkty — chcemy uwolnić potencjał, jaki drzemie w każdym człowieku.

Cele strategiczne na rok 2015:

 -0 wycofań produktów — zawsze
- Lista 10 najlepszych firm w zakresie bezpieczeństwa pracowników do roku 2015
- Wspieranie nauki 101 mln dzieci do roku 2015
- 0 odpadów 
-100 % odnawialnej energii do roku 2020

0 komentarze:

Prześlij komentarz